Lancia Delta HF Integrale to legendarny samochód rajdowy, który zdominował Rajdowe Mistrzostwa Świata w latach 80. i 90. XX wieku. Model ten był produkowany w latach 1986-1994 i dostępny był w różnych wersjach, różniących się mocą silnika i wyposażeniem.
Oto kilka ciekawych faktów na temat Lancii Delty HF Integrale:
Zdobyła 6 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Mistrzostwach Świata wśród konstruktorów (1987-1992)
Zdobyła 4 tytuły mistrzowskie w Rajdowych Mistrzostwach Świata wśród kierowców (1987-1991)
Wygrała 46 rajdów WRC
Jest uważana za jeden z najlepszych samochodów rajdowych wszechczasów
SILNIK
Pojemność: 1995 cm³
Typ: benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy
Doładowanie: turbosprężarka Garrett T3
Układ rozrządu: DOHC, 16 zaworów
Moc maksymalna: 215 KM
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
WNĘTRZE
Wnętrze Lancii Delta pierwszej generacji z 1993 roku z silnikiem 2.0 litra jest dość przestronne i komfortowe. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane, a ilość miejsca na nogi i głowę jest zadowalająca. Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta, a wszystkie elementy są łatwo dostępne. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a montaż jest solidny.
FELGI I KOŁA
Oryginalnie Lancia Delta 1 generacji z silnikiem 2000 cm³ była wyposażona w felgi aluminiowe 15-calowe o wymiarach 6,5J x 15 ET42. Koła miały opony w rozmiarze 195/60 R15.
W zależności od wyposażenia, Lancia Delta 1 generacji z silnikiem 2000 cm³ mogła być również wyposażona w felgi stalowe 15-calowe o wymiarach 5,5J x 15 ET42. Koła miały opony w rozmiarze 185/65 R15.