W 1987 roku na drogi wyjechał samochód, który na zawsze zapisał się w historii motoryzacji – BMW Seria 3 E30 M3. To nie był po prostu szybki samochód, to była ikona, która łączyła w sobie precyzyjną inżynierię, wyścigowy rodowód i ponadczasowy styl.
SILNIK
Pojemność: 2,3 litra
Typ: czterocylindrowy, rzędowy
Układ rozrządu: DOHC, cztery zawory na cylinder
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Moc maksymalna: 192 KM (141 kW) przy 7000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 210 Nm przy 5500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 sekundy
Prędkość maksymalna: 235 km/h
WNĘTRZE
Wnętrze BMW Serii 3 E30 M3 1987 jest proste i funkcjonalne, ale jednocześnie eleganckie i sportowe. Wykonane jest z wysokiej jakości materiałów, takich jak skóra, alcantara i plastik.
Fotele są kubełkowe, pokryte skórą lub alcantarą. Są one bardzo wygodne i zapewniają doskonałe podparcie boczne. Deska rozdzielcza jest prosta i czytelna. Wykonana jest z czarnego plastiku, z elementami w kolorze srebrnym lub aluminium. W jej centralnej części znajduje się obrotowy prędkościomierz, a po jego bokach są umieszczone mniejsze wskaźniki obrotomierza, poziomu paliwa i temperatury silnika.
Kierownica jest trzyramienna, pokryta skórą lub alcantarą. Jest ona dobrze wyprofilowana i zapewnia wygodny uchwyt. Poza kierownicą, na konsoli środkowej znajdują się podstawowe elementy sterowania, takie jak radio, klimatyzacja i elektryczne szyby.
FELGI I KOŁA
Domyślnym wyposażeniem BMW Serii 3 E30 M3 z 1987 roku są 15-calowe felgi aluminiowe BBS Style 5 o szerokości 7 cali i rozstawie śrub 4×100. Felgi te mają oznaczenie ET24. Felgi są dostępne w kolorze srebrnym lub czarnym.
Do BMW Serii 3 E30 M3 z 1987 roku zalecane są opony o wymiarach 205/55 R15. Opony te zapewniają dobry kompromis między przyczepnością, bezpieczeństwem i komfortem jazdy.