Mercedes-Benz 500E, znany również jako E 500, to prestiżowy sedan klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz w latach 1990-1994. Samochód został opracowany we współpracy z Porsche i zbudowany na bazie modelu E Klasy W124.
500E wyróżnia się sportowym wyglądem, który podkreślają m.in.: obniżone zawieszenie, szersze nadkola, zmodyfikowany zderzak przedni i tylny oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Wnętrze samochodu jest eleganckie i wygodne, a wyposażenie obejmuje m.in.: skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektrycznie regulowane fotele i szyby, a także elektrycznie sterowany dach panoramiczny.
SILNIK
Mercedes-Benz 500E z 1994 roku był napędzany silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra o oznaczeniu M119.974. Silnik ten był produkowany przez Porsche na zlecenie Mercedesa. Był to aluminiowy silnik o 4 rzędach cylindrów i 2 wałkach rozrządu w głowicy (DOHC). Wytwarzał moc 326 KM przy 5600 obr./min i moment obrotowy 470 Nm przy 3900 obr./min. Silnik był sprzężony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
WNĘTRZE
Wnętrze Mercedesa 500E z 1994 roku jest eleganckie i wygodne. Wykonano je z wysokiej jakości materiałów, takich jak skóra, drewno i metal.
Deska rozdzielcza jest przestronna i czytelna. Znajduje się na niej duży prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i temperatury. Pomiędzy nimi znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego.
Kierownica jest obszyta skórą i ma trójramienny kształt. Jest wygodna w trzymaniu i dobrze leży w dłoniach.
Fotele są wygodne i obszerne. Wykończono je skórą i mają elektryczną regulację.
FELGI I KOŁA
Oryginalne felgi do Mercedesa Benza 500E E Klasy W124 z 1994 roku to 16-calowe felgi aluminiowe z 5 otworami. Mają rozmiar 7,5 x 16 cali i rozstaw śrub 5×112. Oznaczenie modelu to A1244011802. Felgi te są dostępne w różnych kolorach, w tym srebrnym, czarnym i grafitowym.